De innovator van Quadraam

Quadraam heeft enorm veel expertise in huis. Kennis die wordt ingezet om de ruim 12.500 leerlingen op alle Quadraam-scholen zo goed mogelijk te begeleiden bij hun (persoonlijke) ontwikkeling en voor te bereiden op hun rol in de maatschappij van de toekomst.  

Intussen hebben we te maken met grote maatschappelijke veranderingen in de wereld: razendsnelle technologische veranderingen, zoals de ontwikkeling van Kunstmatige Intelligentie; de toenemende individualisering, waardoor leerlingen en ouders meer maatwerk verwachten; de toenemende stress en mentale gezondheidsproblemen bij jongeren, de culturele diversiteit en exclusiviteit en het lerarentekort. Dit vraagt ons om op een andere manier naar het onderwijs te kijken en ook naar de manier waarop we het onderwijs organiseren.

Om die redenen heeft de Q-highschool vanuit het College van Bestuur van Quadraam de opdracht gekregen om innovatieve manieren van onderwijs te ontwikkelen en uit te proberen om het bestaande schoolsysteem te verrijken en te vernieuwen. 

De afgelopen jaren heeft de Q-highschool veel geëxperimenteerd en zijn er experimenten omgezet in een mooi aanbod aan leermogelijkheden dat voor de leerlingen van Quadraamscholen en voor de mensen die hen begeleiden en opvoeden, van toegevoegde waarde is.  

Dit doet de Q-highschool met een team (dat bestaat uit enthousiaste medewerkers uit de scholen van Quadraam en daarbuiten) dat een groot hart heeft voor het onderwijs en alle leerlingen.

Het aanbod van de Q-highschool bestaat uit drie lijnen. Parcoursen, Avonturen en Trajecten. Deze lijnen zijn ontwikkeld voor alle leerlingen van de Quadraamscholen. 

Quadraam maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK